Mit tehetünk mi magunk a gyógyszeres kezelés mellett a vérnyomásunk csökkentésért?

Testtömeg-index magas vérnyomás esetén

Mennyit, mit, miből és mikor együnk?

testtömeg-index magas vérnyomás esetén

Mit és miből? A táplálék összetételének kiemelt szerepe van testsúlyunk csökkentésében, két azonos energia értékű de különböző szénhidrát és zsírtartalmú étrend esetén, a zsírban gazdagabb étrend nagyobb súlygyarapodást okoz. A szervezetünknek kalória bevitel szempontjából teljesen mindegy, hogy a szükséges kalóriát milyen tápanyagokból fedezzük.

Nagyobb súly, magasabb vérnyomás

Az étrendben elengedhetetlenül fontos a zsírbevitel csökkentése, a nővényi zsiradékoké is! Energia tartalmukban a nővényi olajok és az állati eredetű zsiradékok egyáltalán nem különböznek napraforgó olaj g-ban kcal, sertés zsír g-ban kcal. A nővényi zsiradékok koleszterinmentesek, de energia szegény étrendben ezek használatát is igyekezzünk minimálisra csökkenteni.

A zsírtartalom csökkentésénél fontos szempont a nyersanyag válogatás.

Magas vérnyomás - artériás hipertónia

Sovány húsok és húskészítmények, zsírszegény tej és tejtermékek, az ételek elkészítéséhez olyan konyhatechnológiai eljárásokat és eszközöket használjunk, amelyek eleve csökkentik a hozzáadott zsír mennyiségét pl: teflon serpenyő, grillezés, Római tál, párolás stb. Étrendünk megtervezéséhez tápanyagtáblázat és grammos mérleg használata elengedhetetlenül fontos, miután az élelmiszerek, nyersanyagok súlyát és tápanyagtartalmát megbecsülni nem tudjuk.

testtömeg-index magas vérnyomás esetén

Szervezetünk számára a másik könnyen hozzáférhető energiát adó tápanyagok a szénhidrátok. Kerüljük a natív cukrok fogyasztását kristálycukor, porcukor, méz, barnacukor különös tekintettel a cukros üdítőitalokét. Édesítésre használjunk mesterséges édesítőszert.

Zöldség és főzelékféléket friss salátaként vagy párolt köretként fogyasszunk. A kenyér és péksütemények közül válasszuk a magas rosttartalmú teljes kiőrlésű termékeket.

Mit tehetünk mi magunk a gyógyszeres kezelés mellett a vérnyomásunk csökkentésért?

Mikor együnk? Azonos energiatartalmú de több étkezésre 5 elosztott étrendet fogyasztók testsúlya nem változik, azokhoz képest, akik ugyanezt az energiatartalmú étrendet szori étkezéssel fogyasztják el.

Bármely napszakban feleslegesen bevitt kalória, amely szükséges energiaként nem hasznosul, zsírraktárainkba kerül.

Magas vérnyomás tünetei és kezelése - HáziPatika

Este 6 óra után már ne étkezzünk. Kiknek ajánljuk még a hypertóniában alkalmazott étrendet? Aki szeretné a testsúlyát csökkenteni Akinek magas a koleszterin szintje Akinek magas a triglicerid szintje És testtömeg-index magas vérnyomás esetén, aki egészségesen szeretne táplálkozni Táplálkozási ABC Alapanyagcsere: alapanyagcserének nevezzük azt a minimális energiatermelést, amely a vizsgált, nem alvó, gyógyszeresen nem befolyásolt emberben, ill.

testtömeg-index magas vérnyomás esetén

Az alapanyagcsere a szervezet struktúrájának fenntartására fordított energiával egyenlő. A rendszeres testmozgás növeli az alapanyagcserét.

Tajthy Éva.