AGY TÁPLÁLÁSA
Nehezen pörög az agyad???
Cink, lecitin, omega-3, E vitamin + a C vitamin segíti az elözőek felszívodását és + pihend mindig ki a fáradalmaidat!

1. OMEGA-3 zsírsavak

Fogyasztásának jótékony hatásáról már nagyon sokat lehet olvasni hiszen kutatók folyamatosan hívják fel a figyelmet az Ω-3 zsírsav hiányára, hiszen olyan civilizációs betegségek, mint az infarktus, az ízületi gyulladás, a gyulladásos bélbetegségek, az allergia, a pajzsmirigy rendellenességek megelőzhetők, a mentális zavarok és az idegkárosodások, a depresszió, valamint a pikkelysömör és ekcéma kezelhetők lennének segítségével.

Legnagyobb mennyiségben az agysejtekben és a szinapszisoknál található, ahol az idegingerület átvitele zajlik. A szaporodásban és az emberi agy magzati és a csecsemőkori fejlődésében is létfontosságú! A lényeg: hormonokhoz hasonló vegyületekké alakulnak a szervezetben, ezek minden sejtre, szervre hatással vannak. A helytelen életmód az átalakulásukat blokkolja, ezért a lúgosítás-méregtelenítés továbbra is alap!
Tehát nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy mennyire fontosak szervezetünk optimális működése érdekében.

Az Omega-3 zsírsavak a kulcs-összetevői bármilyen fogyókúrás étrendnek. Észrevehető, hogy azok, akik a megfelelő Omega-3 zsírsavakkal dúsítják az étrendjüket, gyorsabban égetik el a zsírt, és javul a testtömeg-indexük. Az Omega-3 zsírsavak gátolják a zsírszövetek formálódását, és aktívan közreműködnek a zsírégetésben.
Az egyik legjobb és legtermészetesebb
Omega-3 zsírsavforrás a hidegen sajtolt dióolaj.

2. E-vitamin

Egy antioxidáns hatású zsírban oldódó vitamin, vagyis véd a szabad gyökök károsító hatásától. Főképp az egyes sejtek sejthártyáját védi de hozzájárul az öregedési folyamatok gátlásához.

Az E-vitamin az optimális oxigénellátáshoz nélkülözhetetlen. Zsírban oldódó vitamin, növények állítják elő, a bevitelnél figyelni kell arra, hogy a készítés módja sokat ronthat egy étel E-vitamin tartalmán. Éppen emiatt javasolt például azoknak a hidegen sajtolt növényi olajoknak a fogyasztása, melyek E-vitaminban gazdagok. Ilyenek például a tökmagolaj, búzacsíraolaj, a szőlőmagolaj, a és a mogyoróolaj.

3. CINK

A cink olyan vegyületekből áll, melyek nélkülözhetetlenek az idegsejtek működéséhez. Annak ellenére, hogy sok élelmiszerben található cink, mégis előfordul, hogy szervezetünk nem jut hozzá a szükséges mennyiséghez.
A cink egy erős antioxidáns,
az inzulinhormon építő köve, a nemi-és pajzsmirigyhormonok termeléséhez szükséges ásvány. Több mint 300 enzim alkotóeleme, ami megszámlálhatatlan anyagcsere folyamat része.
A cink hatása
A cink számos, a szervezetben lejátszódó folyamatban vesz részt, a sejtnövekedéstől a nemi érésen át az ízlelésig és a szaglásig. A cinket nem tudja nélkülözni az immunrendszer, elengedhetetlen a megfázás, az influenza, a kötőhártya-gyulladás és más fertőzések kivédéséhez. A cink szabályozza a hormonháztartást a nemi- és a pajzsmirigyhormonok termelését segíti elő, így pajzsmirigy alulműködés esetén sem nélkülözhető. Természetgyógyászok a termékenység fokozására mind a férfiaknak, mind a nőknek adják. A cink csökkentheti a prosztata megnagyobbodás tüneteit is. Ezen kívül, hatásos cukorbetegség kiegészítő kezelésében, mivel javítja a sejtek inzulin iránti érzékenységét. A cink elősegíti a sebek gyógyulását és olyan bőrproblémák kezelésére is alkalmas, mint az akné, az égési sebek, az ekcéma, a pikkelysömör és a rosacea (az arc helyi vérbőségéből eredő gyulladásos pirosság); segít az egészséges haj és fejbőr fenntartásában. Azoknál, akik sárgafolt elfajulásban szenvednek (ami ötvenéves kor felett a vakság gyakori fajtája), lassíthatja a betegség súlyosbodását, javítja az éleslátást. Újabb japán kutatás szerint a cink a fülcsengés (tinnitus) kezelésére is alkalmas.
Tipp:
A Cink és a C-vitamin kombinálásával megerősítheti immunrendszerét. Az influenza és nátha igazi oka: táplálkozási hiányosság, azaz egyensúlyhiány. Nem oltásra, hanem tápanyagokra van szükség, ha erős immunrendszert szeretne. A Szerves Cink és a Szerves C-vitamin kombinálásával eredményesen veheti fel a harcot a gombák, baktériumok és vírusok okozta megbetegedésekkel.

Minimumkúra-maximumkúra: Mennyi Cinkre van szükségünk? A cink napi adagja 25-50 mg, javasolt étkezés közben bevenni.
Érdemes a búzacsíraolaj fogyasztásával hozzájuttatni szervezetünket a megfelelő mennyiségű cinkhez.

4. LECITIN

Hozzájárul az agyműködés és a megfelelő memória fenntartásához! Támogatja a megfelelő agyműködést, ideális vizsgákra való felkészülés időszakában és idős korban.
A lecitin hozzájárul a sejthártyák stabilitásához, ezáltal az optimális sejtműködéshez. Összetevői szükségesek az agy és az idegrendszer megfelelő működéséhez.
Lecitin fogyasztása elsősorban tanulási időszakban, és idősek esetén hatásos. Az oxidáció miatt gyorsított ez az elhasználódási folyamat. Az agy alkatrészei kopásnak indulnak, ebben segíthet a lecitin, hasonlóan a motorolaj funkciójához, mely védi az alkatrészeket a kopástól és jobb teljesítményt generál. A ginkgo flavonoid hatóanyagai a vérkeringés tonizálásával hozzájárulhat a lecitin hatóanyagainak szétterjesztéséhez, a keringési rendszer normál működéséhez, a megfelelő véráramláshoz, ezáltal a sejtek oxigénnel és tápanyaggal való ellátásához. Ennek köszönhetően támogatja az időskori agyműködés megfelelő szinten tartását.
Bevitele azért fontos, mert egy phosphatidyl choline nevű anyagot tartalmaz, amely egyik idegsejttől a másikig szállítja az idegimpulzusokat és így egyfajta agyserkentőként működik.Elsősorban diófélékben, hidegen sajtolt növényi olajakban és a májban található nagy mennyiségben.