ÁSVÁNYIANYAGOK
A lenolaj különlegessége abban rejlik, hogy a növényi olajok közül talán a legmagasabb arányban tartalmaz Omega-3 zsírsavakat. Ha régebb óta követed az oldalam, akkor tudod, hogy az Omega-3 zsírsav nagyon fontos zsírsav szervezetünk számára. Esszenciális zsírsav, mely röviden azt jelenti, hogy szervezetünk nem képes előállítani - bár nagy szükség van rá az egészséges működéshez - így nekünk kell gondoskodni a megfelelő bevitelről.

Szóval a lenolaj különlegessége magas Omega-3 zsírsavtartalmában rejlik. Napjainkban azonban a legelterjedtebb a napraforgóolaj és talán még az olívaolaj és sokan megfeledkeznek a kiemelten jótékony hatású lenolajról.

Miért érdemes fogyasztani? Milyen problémákra ad megoldást?

1. Csökkenti a szívbetegség kockázatát

Ezt elsősorban a már említett Omega-3 zsírsavtartalmának köszönhetjük, ami nem más, mint a vérsűrűség természetes csökkentője. Elősegíti a keringési rendszer optimális működését, kedvező hatással bír magas vérnyomás esetén és segít megőrizni az erek rugalmasságát.

2. Gyulladáscsökkentő hatású

Gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően nagyon hatékony az ízületi gyulladások megelőzésében, a menstruációs és migrénes fájdalmak csökkentésében. Gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően a rák elleni küzdelemben is jótékony társ lehet.

3. Az agy, az idegrendszer fontos támogatója

Megint csak az Omega-3 zsírsavtartalmát emelhetjük ki, ami miatt kiemelkedő fontosságú az agy optimális működéséhez.

Az agyunkat főleg a lipideknek nevezett zsí­rok alkotják, köztük a koleszterin és az egyszere­sen, illetve többszörösen telítetlen zsírok. Míg a szervezetünk a koleszterint és a legtöbb agy lipidet is elő tudja állítani, a többszörösen telítet­len zsírok beszerzése attól függ, hogy mennyi omega-6 és omega-3 olajat tartalmazó ételt eszünk.

4. Lehangoltság, depresszió ellenszere

Egyre több kutatás foglalkozik azzal, hogy a depresszió megelőzhető és jó arányban gyógyítható néhány étel fogyasztásával. Elsőként az Omega-3 zsírsavtartalmú ételeket emelik ki a szakemberek.

Az Omega-3 hiányos táplálkozás ugyanis olyan agyműködési zavarokhoz vezethet, amelyek rontják a stresszel, veszteségekkel való megküzdés hatékonyságát és az így kialakuló tehetetlen állapot vezet el a depresszióhoz.

Ezek csupán a legfontosabb tulajdonságai, melyeket kiemeltem a sok közül. De ide tartozik még például, hogy a lenmagolaj kiválóan alkalmazható különböző bőrproblémák (ekcéma, pikkelysömör, herpesz) esetén is.

Ajánlott napi fogyasztás: 1 evőkanál felnőttek részére és napi 1 kiskanál gyermekek részére!


Ha nincs ötleted, hogy mihez kóstold meg, akkor a hétvégén próbáld ki a lenolajos túrót héjában sült burgonyával!

6 közepes nagyságú burgonya
500 g túró
1 hagyma
1/2 csésze tej
friss metélőhagyma
4 evőkanál lenolaj
só és bors
A burgonyát sós vízben megfőzzük. Eközben a túrót tejjel és a lenolajjal krémszerűvé keverjük. A hagymát és metélőhagymát apróra vágjuk, hozzáadjuk a túróhoz, sóval és borssal fűszerezzük.