GYÜMÖLCSÖK EREJE
!!!!!
Gazdag antioxidánsokban, ezáltal segít megelőzni a rákot és a szívbetegségeket.
Melatonint tartalmaz, ami az alvási ciklust irányító hormon. Megnöveli a mélyalvási fázis hosszát, ezáltal élénk álmokat eredményez.
A gyümölcsök közül a cseresznyében van a legtöbb béta-karotin, több van benne, mint az áfonyában vagy az eperben.
Nagyon gazdag vitamin- és ásványianyag-forrás: tartalmaz C- és E-vitamint, B1-, B2-, B6-vitamint, magnéziumot, káliumot és folsavat. Rosttartalma is magas.
Nagy szerepe van a memóriazavarok megelőzésében. Az agy gyümölcsének is nevezik.
Az ízületekre is jó hatással van. Megakadályozza a vérrögök kialakulását.
Pozitívan befolyásolja a vércukrot, segít a cukorbetegség megelőzésében.
Mivel a rosttartalma magas, jó hatással van az emésztésre.
Fogyókúrázóknak ideális desszert, hiszen egy marék cseresznyének az energiatartalma 65-70 kcal.
Náthás panaszokra, hörgőbajokra is pozitívan hat, mivel a benne lévő flavonoidok fájdalomcsillapító hatásúak.

És ez még nem minden!
Tudtad, hogy a cseresznye kiváló vértisztító?
Ha pl. sok húst és kevés gyümölcsöt-zöldséget eszel, akkor a véredben sok-sok káros anyag halmozódhat fel. Ugye nem hangzik valami jól? Mivel a cseresznye nagyon jó vértisztító, megoldhat olyan ízületi problémákat, amelyekkel már régóta küzdöttél. Azt tanácsolom, próbáld megtalálni az egyensúlyt a táplálkozásban: fogyassz sok zöldséget-gyümölcsöt (és cseresznyét).
A cseresznye a véreden keresztül a bőrödet is képes széppé, üdévé és egészségessé varázsolni. Szuper a ráncok ellen, és belülről segít az egészéges bőrkép kialakításában.
Fontos! Fogyasztás előtt mindig jól mosd meg a cseresznyét. Egyszerre inkább kevesebbet egyél, ne terheld meg vele a gyomrodat!
A blogban már olvashattál a méregtelenítés fontosságáról. Itt újra elolvashatod: http://fb.manna.hu/237sqey4. A cseresznye lúgosító hatással bír, ezért nagyon jó arányban fordítja meg az elsavasodás irányába tartó szervezetet.
Tudtad? Minél sötétebb a cseresznye, annál magasabb arányban tartalmaz ásványi anyagokat.
Ha fogyókúrázol, diétázol, akkor válaszd a cseresznyét ebben az időszakban. Mivel magas a vitamin- és antioxidáns-tartalma, nem érzed majd magad éhesnek, fáradtnak, és akár fél kilót is megehetsz belőle naponta. Mivel az egyik legjobb vízhajtó, abban is segít, hogy a felesleges víz távozzon a szervezetedből. Ez nemcsak a fogyókúrához fontos, hanem a szív- és érrendszer megfelelő működéséhez is elengedhetetlen.
Tipp:
Hogyan kerüld el a cseresznyefogyasztás után esetleg jelentkező gyomorfájást? Nagyon egyszerű. Ne igyál vizet egyből a cseresznye után. Ez azért fontos, mert a héján lévő élesztőgombák, csak a tömény gyomorsavban pusztulnak el teljesen, ha vízzel „felhígítod”, akkor előfordulhat, hogy ezek a gombák gyomorpanaszokat, puffadást is okoznak.
Csinálj tisztító teát a cseresznye szárából!
Szükséged lesz az elfogyasztott cseresznyék szárára (kb. fél kiló cseresznye kell), forró vízre. A szárakat napon szárítsd meg, majd forrásban lévő vízzel öntsd nyakon őket. Szép aranysárga színű, tisztító hatású tea lesz belőle, amit fogyaszthatsz hidegen is. Napi 1-2 csésze elfogyasztása ajánlott. (Télen is kiváló segítőtárs, hiszen ez a tea a torokfájást, a légcsőhurutot is enyhíti, gyógyítja). Ha teheted, akkor mindenképpen permetezéstől mentes cseresznyét válassz!