JAPÁN

A japán nők várható élettartama átlagban több mint 86 év.

Ők vezeték a világ ranglistát de a földrengés és a cunami miatt a hongkongi hölgyek végeztek az élen .

Szerintem volna mit tanulni tőlük a hosszú élettel kapcsolatban!!!


De nemcsak a nők, a férfiak is elsők a 192 állam között. Gyanítják ,hogy nagyrészt az egészséges étrendjüknek köszönhető .

Nézzük mit tesznek ők annak érdekében ,hogy egészségesen élhessenek egészen aggastyán korukig.

- A japánban naponta fogyasztanak természetesen

rizst, zöldségeket ami lehet tengeri vagy szárazföldi , gyümölcsöket , halat,a szóját és zöld teát isznak.

- Mindennap esznek meleg ételt .
Ami miso-levesből, jellegzetes grillezett halból-húsból, egy tálka rizsből, párolt zöldségekből áll. Desszertként gyümölcsöt, italként teát fogyasztanak. Nagyon szeretik a halakat a világ elfogyasztott halak 10 százalékát a japánok eszik, holott a föld népességének mindössze 2 százalékát teszik ki.
A kutatók azt gyanítják ,hogy a tengernyi elfogyasztott omega-3 zsírsav magyarázatot adhat a hosszú és életerős életre a gyakran fogyasztott zöldségekkel(brokkolival, káposztával, kelbimbóval, kelkáposztával és karfiollal) együtt.

-A japán konyha nagy hangsúlyt fektet a frissességre. A hozzávalók csak teljesen friss és olyan árú lehet melyeknek épp szezonja van.
Képzeld a boltok polcain nemcsak a lejárat napja , de annak órája is szerepel.

- Már gyermekkorukban megtanulják, hogy lassan egyenek, minden egyes falatot külön élvezve, egy-egy étkezés során többféléből esznek keveset.

Sohasem rakják tele a tányért, mindenből csak keveset tálalnak és mindent külön tálban. Ízlésesen tálalnak ,több tányérkába, nagyon étvágygerjesztően . Szóval megadják a módját.

-A japán ételek szántszándékkal könnyűek és ropogósak és nincsenek szétfőzve.
Párolással, grillezéssel vagy wokban történő sütéssel készülnek az ételek. Használnak egészséges olajokat és ízesített húslevest.
Nem eszik soha tele magukat ,mégis jól tápláltak.

-Kenyér helyett rizst fogyasztanak.

Kerülik a fehér lisztet!!! Szeretik péksüteményeket, a kekszeket és a fagylaltot, de tisztában vannak vele, hogy túlzott fogyasztásuk megnöveli az étvágyat és károsítja a szervezetet.

Nincs is annyi elhízott ember mint a nyugati világban ...

-A reggeli a nap legfontosabb és legkiadósabb étkezése : gőzölt rizsből, miso-levesből, nori-algából, tojásrántottából vagy egy szelet halból,zöld teából áll.
- Az édes desszertek Japánban kevésbé népszerűek, és kisebb adagokban is fogyasztják őket, mint a világ más helyein.

Máshogyan gondolkodnak az étkezésről:

-míg a nyugati kultúrákban az emberek folyamatosan fogyókúráznak és aggódnak a súlyuk miatt, Ők nem foglalkoznak az alakjukkal. A gyors ételek népszerűségével azonban a japánok körében is terjedni kezd ami a felgyorsult világnak köszönhető..
- A testmozgás minden japán embernek élete része , a környezetet , parkokat, munkahelyeket úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen sportolásra a városon belüli biciklizésre, gyaloglásra és általában az aktív életmódra.

 

Japán a nyugalom a szigetországa :


Az emberek mindennapi életét áthatja az értékrend, tradicionális művészet, és spirituális hagyományok. 

Még egy régi japán technika, aminek segítségével számos egészségügyi problémát megoldhatunk!

Ez az ősi japán alternatív gyógymód a Jin Shin Jyutsu, amely az ujjak nyomkodásával állítja vissza a szervezet megfelelő energiaszintjét, de a lelki egyensúlyt is visszaadja.

A gyakorlatsor alatt próbáljunk minél jobban ellazulni, és koncentrálni a megoldandó problémákra. Közben lélegezzünk lassan és mélyen.

Ennek az ősi technikának elsősorban fájdalomcsillapító hatása van, de ellazítja a testet, szabályozza az alvást, serkenti a vérkeringést és növeli a koncentrációképességet is. Ugyanakkor erősíti az immunrendszert, egészségesebbé teszi a bőrt, de még a káros anyagoktól is megtisztítja a szervezetet.

Minden ujj egy szervhez kötődik, amelynek egy bizonyos ponton való megnyomása egyensúlyállapotot teremt. Fogd meg az újjad a másik kezeddel és szorítsd ökölbe.Maradj ebben a helyzetben legalább 2 percig. Egy idő után lüktetést érzel az ujjadban.

1. Hüvelykujj

Ide az emésztésben szerepet játszó szervek tartoznak, az érzelmeket tekintve pedig depressziót és a nyugtalanságot lehet kezelni vele. Enyhíthető a gyomorfájdalom, a bőrproblémák, a fejfájás és az idegesség.

2. Mutatóujj

Az ide tartozó szervek: vesék és a húgyhólyag. Érzelmi állapot: frusztráció, félelem, mentális terheltség.

Az ízületi-, izom- és fogfájást lehet megszüntetni. A fogínygyulladást is lehet kezelni. Javítja az emésztést, és a függőségektől is megszabadulhatunk.

3. Középsőujj

Az ide tartozó szervek: máj és epe. Érzelmi állapot: döntésképtelenség, érzékenység, ingerlékenység. Segít megoldani a keringési problémákat, a menstruációs panaszok tüneteit is enyhíti, mint ahogyan elmulasztja a szembetegségeket, a levertség érzését, a migrént, és a fejfájást.

4. Gyűrűsujj

Ide tartozó szervek: tüdő, vastagbél. Érzelmi állapot: negatívizmus, szomorúság, a visszautasítástól való félelem. Azok alkalmazzák a nyomást a gyűrűsujjukon, aki gyakran zavartak, sokszor cseng a fülük, légzési nehézségeik vannak, így megszüntethető az asztma, és a bőr színének elváltozása is.

5. Kisujj

Ide tartozó szervek: szív és vékonybél. Érzelmi állapot: bizonytalanság, nyugtalanság, feszült állapot, ha valaki fölöslegesnek, értéktelennek érzi magát. A vérnyomásproblémákat és a szívbetegségeket lehet kezelni. Akinek fáj a torka, bajok vannak a csontjaival, az idegrendszerével és a gyakran kínozza a kellemetlen puffadás, az is alkalmazza ezt a technikát a kisujján.