GLUTÉN

 Gluténmentes lisztek: 

rizsliszt, kukoricaliszt, burgonyaliszt, szójaliszt, sárgaborsóliszt,  tápiókaliszt, hajdinaliszt, kölesliszt, csicseriborsóliszt, cirokliszt, teffliszt.

Gluténmentes gabonák:  
Köles: antiallergén, lúgosítja a szervezetet 
Hajdina: erősíti az érfalakat, lúgosító étrend része
Quinoa: lúgosító gabona, ami természetes aminosav és enzimforrás
Amaránt vagy disznóparéj: C-vitamin, vas, kalcium és B-vitamin forrás. 
Barnarizs és rizsliszt: magas ásványi anyag és rosttartalom 
Kukorica: gluténmentes tészták alapanyaga, liszt 
Csicseriborsó: belőle készül a falafel fasírt, finom és a legjobb vércukorszint szabályzó
Vörös lencse: önmagában, köretként, de saláta alapnak is első osztályú. 
Tápiókagyöngy: felhasználható levesbetétnek vagy desszertnek (pudingnak például). 
Szója: minden formája, a bab, a tofu, a kocka, a granulátum, a liszt…
Cirok: Nagy mennyiségű rostot, fehérjét és tápanyagot tartalmaz. 
Teff: A teffnek a legmagasabb a kalcium tartalma a gabonafélék között. 
Zab: Nem tartalmaz glutént. Csak akkor okoz panaszt, illetve, ha a betakarítás, feldolgozás során érintkezik, szennyeződik más gabonákkal (keresztszennyeződés). 
Vadrizs: valójában nem rizs, hanem egy vízi növény magja, melynek egyes fajtáiban van glutén (az esetleges gluténtartalmat a csomagoláson kötelező feltüntetni).

Magok: 
Chia mag: omega 3 zsírsav forrás 
Szezámmagtermészetes kalciumforrás