TAVASZI MÉREGTELENÍTÉS
Tavasszal a természet teljesen átalakul, hogy új színekben pompázva, belőle új élet sarjadjon.
 
Ennek a folyamatnak a hatására az emberben is megindul a vágy a megújulás, megtisztulás felé.
Tavaszi talpreflexologia is csodákat tud tenni .!!!
 
Egy  tisztítókúrával egybekötve sokat teszel az egészségedért...
 
Miért van  szükségünk van erre?
 
A máj a testünk fő méregtelenítő szerve, azonban a májnak is van tűréshatára.

- A máj a rajta átfolyó vér megszűrésével „méreganyagok” kiszűrésével, ezek átalakításával végzi a méregtelenítést.

A szervezet számára káros anyagok egy részea veséken, bőrön, tüdőn keresztül távoznak. A nem vízoldékony anyagokat a máj alakítja át. 

A máj általában sokáig el tudja látni ezen feladatát, túlterhelése azonban hosszú távon nemcsak a máj, de egész szervezetünk károsodásához vezet.

A májat károsító tényezők közül legismertebb az alkohol.

A vörös bor szív-, érrendszeri védő hatása mellett azonban hosszú távon számolnunk kell a káros hatásokkal is, elsősorban a máj működés zavarával, és szerkezeti károsodásával. 

Az ételek közül kerülendők a zsíros, erősen fűszeres ételek,

egyszerű cukrok (pékáru, sütemények, tészták), élesztő.

A színezékekben, tartósító szerekben gazdag ételek szintén kerülendők.

Miután a legtöbb gyógyszer a májon keresztül alakul át, így mindig csak a legszükségesebben szedése javasolt. Természetesen erről mindig a kezelő orvossal kell egyeztetni.

A recept nélkül kapható, főként fájdalom csillapítók indokolatlan szedése viszont egyáltalán nem javasolt, mivel ezek nemcsak máj, de vesekárosító hatásúak is.

TUDTAD?

  A máj fontos szerepet tölt be

a vércukor szint  szabályozásában,

a szénhidrát és zsírok anyagcseréjében, raktározásában.

Epét termel, ezáltal segíti a zsíros ételek feldolgozását,  megemésztését.

A koleszterin termelés által alapanyagot biztosít sejtjeink felépítéséhez,

az idegrendszer megfelelő felépítéséhez,  hormonok előállításához.

Az alvadási fehérjék előállításával a megfelelő egyensúlyt teremti meg a véralvadás és vérzékenység  között.

 

 

- Mivel tudod  segíteni májműködésed?

Első lépésként a máj terhelését kell csökkentenünk a zsíros, fűszeres ételek, egyszerű szénhidrát kerülésével, teljes alkoholtilalommal, lehető legkevesebb gyógyszer fogyasztásával.

A máj működését, és regenerálódását segíthetjük bő folyadék bevitellel, mely elsősorban szénsavmentes víz legyen, de májvédő gyógytea, zöldséglé, gyümölcslé is megfelelő hozzáadott ízanyagok nélkül.

Rostdús, friss ételek, elsősorban zöldségek fogyasztása javasolt naponta 5 alkalommal.

Általánosságban is elmondható, de a máj szempontjából is előnyös a naponta ötszöri kis mennyiségű étkezés.

A teljes kiőrlésű gabonából készült termékek fogyasztása nemcsak a zsíranyagcsere rendezésén, de a fehérje és rost tartalmán keresztül is kedvező hatású. A fehérje tartalmú ételek segítik a máj megújulását, így a húsok, melyek közül a zsírszegény baromfi hús ajánlott, túró, tojásfehérje (sárgája magas koleszterin tartalom miatt csak kisebb mennyiségben javasolt), sovány sajtok, halak.

Ezek a diétás javaslatok azonban csak akkor alkalmazhatók, amikor még nem alakult ki májkárosodás, és ennek szövődményei.

A májbetegség előrehaladottabb stádiumaiban speciálisabb diéta szükséges

 

Máriatövis májvédő hatása régóta ismert: serkenti a májsejtek regenerációját, új májsejtek képződését, fokozza a méreganyagok lebomlását. Tea, cseppek, kapszula formájában kapható. Emellett a csalántea, gyermekláncfű, diólevél, de akár a borsmenta, vagy a komló is használható.
 

- Mi a helyzet a vesékkel? Milyen szűrő feladatot látnak el a szervezetben?

- A vesék megtisztítják a szervezetet a felesleges salakanyagoktól, méreganyagoktól (pl. gyógyszerek), felesleges folyadéktól, szabályozzák a só- és vízháztartást, de szerepük van a vérnyomás szabályozásában, csontanyagcserében, vérképzésben is, hormonokat termelnek.

A vízoldékony anyagok kiválasztásával a méregtelenítésben kiemelkedő szerepe van.

Emiatt sem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a megfelelő, bőséges folyadék bevitel mennyire fontos.

Általában 2-3 l/nap mennyiséget javaslunk, de itt is az egyéni igényekhez, környezeti hatásokhoz, esetleges akut betegségekhez kell igazodnunk.

Amennyiben vizeletünk világos, szinte vízszerű, és mennyisége megfelelő (naponta 1-1,5l), megfelelő hidratáltságot jelez.

Melegben, sportolás, fizikai munka hatására, lázas betegségben, hányás, hasmenés esetén a szervezet folyadék vesztése fokozódik, így pótlásáról rendszeresen gondoskodnunk kell.

- Sokan fontosnak tartják, hogy a tavaszt egy méregtelenítő kúrával kezdjük. Miért fontos testünket méregteleníteni? Nem elég a szervezetünk természetes „öntisztulása”?

- Általában elegendő szervezetünk saját méregtelenítő rendszere az egészségünk fenntartásához. Valójában elegendő lenne rendszeresen odafigyelni életvitelünkre. A megelőzés ebben az esetben is a „legolcsóbb” megoldás, a legkevesebb erőfeszítést, költséget igényli.


Ehhez csak az alábbiakra van szükség:

  • bőséges (naponta min. 2l) folyadék, főként szénsav mentes víz fogyasztása
  • naponta 5 alkalommal rostdús ételek fogyasztása: főként zöldségek, de gyümölcs is lehet
  • teljes kiőrlésű gabonából készült termékek fogyasztása
  • egyszerű szénhidrátok kerülése (cukor, pékáru, sütemény, tészta, édesített üdítők)
  • zsírszegény tejtermékek, húsok (baromfi, és főként hal) rendszeres fogyasztása
  • kerüljük a zsírban, olajban sütést, helyette párolás, grillezés, olaj nélküli sütés javasolt
  • csökkentsük minimálisra az alkohol fogyasztást
  • napi szinten min. fél órás intenzív mozgás javasolt

Amennyiben ezt nem tudjuk rendszeresen megtenni, vagy átmenetileg életvitelünk, munkánk miatt több méreganyaggal terhelődik szervezetünk, érdemes a fentieken túl gyógynövényekből készült készítményt alkalmazni kúraszerűen.

A folyadék bevitelt ilyenkor tovább lehet fokozni, ill. könnyen emészthető ételek fogyasztása kis adagokban javasolt, akár kisebb koplalás is megengedett, de ez elsősorban a bevitt mennyiség csökkentését jelenti a minőségi összetétel megtartásával.

 

- Hogyan tudjuk magunkat méregteleníteni? Milyen természetes módszerek léteznek erre és milyen veszélyekkel járhat a nem megfelelő tisztítókúra?

- Sokan a méregtelenítést egyoldalú táplálkozással, önsanyargatással képzelik el, és végzik.

Nem szükséges, hogy a méregtelenítés kellemetlen, akár fájdalmas legyen. Sőt!

A fentebb felsorolt teendők mind természetes, bárki által kivitelezhető lépések. A nehézséget az adja, hogy ezeket rendszeresen és folyamatosan be kell tartani.

Kúraszerűen alkalmazott teák, máriatövis kapszula, esetleg Colon Hydro terápia mindezek kiegészítéseként elegendő.

Rendszeres dinamikus sportolás szintén az egészséges életmód része, mely a bőrön át távozó méreganyagok könnyebb kiválasztását is eredményezi. Szintén az izzadás serkentése révén hasznos a szaunázás is.

-