HATÁSA

A legfrissebb kutatások igazolják, hogy közel harmadával csökkentek azoknak az embereknek az egészségügyi problémái, akik rendszeresen gyakorolták a meditációt. Olyan jó néha angyalt lesni s angyalt lesve a csillagok közt Isten szekerét megkeresni. Ünneplõben elébe menni, mesék tavában megfürödni s mesék tavában mélyen, mélyen ezt a világot elfeledni. "Wass Albert" A meditáció tágítja a tudatunk és az önmegvalósítás egyik biztos útja .   Relaxáció-programozás  a mindennapok hajtásában A relaxáció előtt szellőztesd ki a helyiséget, öltözz kényelmesen, mozgassuk át egy kicsit tested,  kapcsoljuk ki a telefont, a csengőt, teremts kellemes körülményeket, halk zene, illatgyertya stb. segítségével.  Kortyolgassunk nyugtató gyógyteát, hogy ráhangolódjunk a mindennapos rohanásból a lazításra, pl. levendula, , kamilla, citromfű, kakukkfű, bodza, zsálya, orbáncfű, komló. Ezek után helyezkedj el a legkényelmesebben: 1,Ha ülve szeretnéd arra figyelj hogy , lábaid nem keresztezék egymást,tedd kis terpeszben, vigyázva egyensúlyra. Hátad egyenes legyen, felsőkarjaid függőlegesek, kézfejeid a térden vagy a combon nyugodjanak, 2, vagy háton fekve, lábaida ilyenkor sem  keresztezve, kis terpeszben, könyökök lazán behajlítva. Csukd be a szemed, végy egy mély levegőt, és a kifújással együtt lazíts (közben, ha kell, nyugodtan nyelj, köhögj , nézz körül, hogy minden rendben van-e, majd ismét hunyjd le a szemedet). Többféle lazítási technika van,de a lényeg , hogy tényleg  figyeljünk, és gondolataink ne kalandozzanak el.) Vegyük sorra testrészeinket, és lazítsuk el azokat sorban: a lábfejek kifelé fordulnak, a bokák ellazulnak, elernyed a lábszár, a térd, a comb, a farizom, kienged a medence, a csípő, a has puha, a mellizmok lazák, a hát szinte kiszélesedik, elernyed a váll, a kar, a könyök, a kéz, az ujjak lazán behajlítva könnyedén pihennek, elernyed a nyak, a tarkó, a fej nehéz, a homlok ráncai kisimulnak, a szemhéjak súlyosak, elnehezednek, a szemgolyó mozdulatlan, előre néz, elernyednek az izmok az arcon, a száj és a szem körül is, a nyelv szinte betölti a szájat, az áll kissé leereszkedik. Nyugodt vagyok, ellazultam. Szívritmusom, légzésem is lelassult. Ha nem lazultunk el teljesen, képzeljük el, amint a feszültség végtagjainkon keresztül eltávozik belőlünk. Autogén tréning: Sztereotip mondatok ismételgetésével kiválthatunk magunkban bizonyos érzéseket, melyek hatására nyugalmi állapotba kerülünk. Nehézség gyakorlat: adott végtagom nehéz, kellemesen nehéznek érzem magam... Melegség gyakorlat: adott végtagom meleg, kellemesen melegnek érzem az egész testemet... Fokozatos izomlazítás: Először izmainkat tudatosan megfeszítjük, hogy aztán villámgyorsan ismét lazítsunk. Jobb kezet erősen szorítsuk ökölbe, karunkat nyomjuk a talajhoz, a belélegzett levegőt tartsuk vissza. Az izomfeszítést rövid ideig tartsuk meg, majd lazítsunk, és lélegezzünk ki, karunkat lazítsuk el. Fogainkat szorítsuk össze, ajkainkat préseljük egymáshoz, nyelvünket nyomjuk a szájpadlásunkhoz. Szemünket zárjuk szorosan, homlokunkat ráncoljuk. Lapockáinkat húzzuk össze, hasunkat feszítsük meg, fenekünket szorítsuk össze. Lábfejünk hegyét húzzuk be, miközben lábszárunk teljesen ki van nyújtva. A feszítések után ismét lazítsunk, és lélegezzünk ki. Edzzük, fejlesszük képi látásunkat, érzékeinket: látásunkat pl. képzeljük el, hogy tollal írjuk nevünket, tapintásunkat: pl.cicánkat simogatunk, szaglásunkat: pl. liliom illatát szívjuk be képzeletben, mozgásunkat: pl. tengerparton mezítláb sétálunk, ízlelésünket: pl. ananászt eszünk, hallásunkat: pl. tenger hullámzását hallunk. Fekvő nyolcas: beszívjuk a levegőt, majd kifújjuk. Figyeljük a levegő áramlását. Képzelőerőnk segítségével szelíd fejmodulatokkal rajzoljunk fekvő nyolcast egy képzeletbeli vászonra. Többször rajzoljuk át a nyolcast. A rajzolás közben hullámai szinte elringatják az embert. Nevető agy: mosolyogjunk vagy legalább vágjunk mosolygós képet. Képi asszociáció: Az olyan képek, amelyekhez valami szép élmény kapcsolódik, könnyebben ellazult állapotba juttathatnak. Adjuk át magunkat a kép által sugallt érzésnek: Képzeljük magunkat egy magányos strandra, érezzük, ahogy kellemes szellő simogatja bőrünket, halljuk, ahogy a vízhullámok partot érnek, érezzük a tengeri levegő illatát. Vagy Egy parkban tapintsuk meg kezünkkel egy vastag tölgyfa érdes kérgét, simítsuk végig a füvet, vagy lógassuk lábunkat a hűs patak vizébe, járjunk mezítláb. Vagy Függőágyban egy szép kertben pihenve, nézegessük a természet színeit, a felhőket, a kedves lombokat, szívjuk be a frissen kaszált fű illatát, hallgassuk a madárcsicsergést. A lágy hintázás közben érzékeink megnyugszanak, testünk ellazul és elnehezül. Ha eszünkbe jut valami, gondolkozzunk rajta nyugodtan, hiszen most van rá idő. Legfeljebb azon merengjünk el, hogy miért épp ez jutott (esetleg már megint) eszünkbe. Közben ellenőrizzük: tényleg ellazult, elernyedt-e minden fontos és gondolatban "végigjárt" testrészünk. Belső szerveinket is ellazíthatjuk. Relaxált állapotban pozitív mondatokban programozzuk, amit el akarunk érni: lefogyok, nyugodt, magabiztos, egészséges vagyok, ezt képekkel is megerősíthetjük. (Pl. soványnak, határozottnak, higgadtnak, jókedvűnek, stb. látjuk magunkat.)  Ha úgy érezzük; hogy már eleget relaxáltunk, mondjuk a következőket: A kezemet ökölbe szorítom, megfeszítem minden izmom, nagyot nyújtózkodom (közben szívjuk tele a tüdőnket levegővel), és szép lassan óvatosan felülök/felállok. Lassan nyissuk ki a szemünket, majd álljunk fel, és felváltva nehezedjünk lábainkra, hogy azizmok tónusa és a vérnyomás helyre álljon. EGÉSZSÉGÉRE

TEGYÉL MAGADÉRT!

Azt mindenki tudja ,hogy  gondolataink hatással vannak az érzelmeinkre . Pontosan úgy érzel, ahogy gondolkodsz. Csak akkor lehetsz boldog, ha előzőleg boldog gondolataid voltak. Az érzelmeid pusztán lehetővé teszik számodra, hogy érezd, amire gondolsz.... Életed mindig a gondolataidat követi. Ha folyamatosan  boldog, örömteli gondolatokat táplálsz magadban, értékes, életvidám, örömteli embernek fogod megélni magad, és más elégedett, értékes embereket vonzol magadhoz, összekapcsolódsz az élet áldásaival, az előbbre jutással, a jó dolgokkal.   Éppen ezért fontos, hogy minden nap tudatosan és hatékonyan programozd magad áldást hozó kinyilatkoztatásokkal, megerősítésekkel. Tudodd ,hogy csináld ?   1.  Mindig jelen időben legyen megfogalmazva amit szeretnél. 2. Legjobban akkor működik ha minden reggel, közvetlenül ébredés után és minden este elalvás előtt az általad kiválasztott megerősítést mondd el 21x egymás után, mivel ez a két időpont a legkedvezőbb az önbefolyásolás számára. 3.  Fontos, hogy hangosan kell kimondanod. Ennek oka az, hogy ha elég hangosan beszélsz, a kimondott szavak automatikusan,  füleden keresztül tudattalanodba hatolnak  a tudatalattidba. 4.   Zaklatott, elkeseredett állapotban nem szabad programozni  mert megzavarodik a tudat. Teremts belső nyugalmat elmédben mielött elkezded. 5. Képzeld el és érezd, amit kimondasz! Hidd el hamar hatása lesz, mert  az érzelmek azok, amelyek valójában behatással vannak rád. . Az érzelmek kiváltásában pedig sokat segíthet a zene és az éneklés.  Ehhez Kövi Szabolcs és Bagdi Bella zenéit szívből ajánlom .  Új és régi lemezeik itt :    http://www.talpgyogyasz.hu/index.php?id=45 Ha kitartó vagy a rendszeres és állandó pozitív gondolatok ismétlésével eléred célod!. Ha ezt nem így érzed, annak  oka lehet: vagy  nem gyakoroltad elég sokáig rendszeresen vagy nem érzed át kellőképpen ....stb Agykontrolos múltamból hozott mondatok még mindig aktuálisak. Pedig olyan 25 év telt el azóta. “Minden nappal minden szempontból mindig jobban egyre jobban vagyok.”   Ez a mondat az egyik leghatékonyabb pozitív megerősítés.   Szerinte, ha csak ezt az egy mondatot ismételgetnénk reggel és este, meg napközben bármikor, már az is elegendő lenne. Ne csak akkor használd , amikor nem sikerül valami, vagy betegek vagy, hanem akkor is, amikor boldognak, egészségesnek,  érezed magad.  José Silva, az agykontroll kidolgozója és Emil Coué tudat kutató vezér mondata is ez volt . Ezért taníthatta Domján László is nekem azon a tanfolyamon ,ahova nem véletlenül jutotttam el... Ha szeretsz énekelni, alkalmazhatod énekelve is! Naponta végezd a gyakorlatokat, és gondolkodj el életed kérdésein. A meditáció elindít a fejlődés útján. Ne az az ember légy, aki holnap akar boldog lenni, legyél boldog ma! Gyűjtsd a tapasztalatokat, hogy egyre több legyél általuk; légy bátor és élj!  

CSAKRÁK

A hét csakra közül három a földi léthez köthető, három pedig a szellemi szférához – a köztük elhelyezkedő szívcsakráé a feladat, hogy összekösse őket. A gyökércsakra energiái határozzák meg, mennyi erőnk van véghezvinni terveinket, felelős a fizikai erőnlétünkért, vitalitásunkért. A munka, a hivatás, a karrier, az aktivitás energiaközpontja. A szexcsakra felelős azért, mennyi teremtő energiával, kreativitással, optimizmussal és harmóniával rendelkezünk, mennyire vagyunk érzékiek, illetve mennyi szexuális energiát érzünk magunkban. A napfonat csakra az önbizalomért, az egészséges mértékű öntudatért, önértékelésért felelős. Ha jól működik, kreatívak, bátrak, nyitottak vagyunk, meg tudjuk mutatni a világnak igazi egyéniségünket. A szívcsakra felelős a szeretet-érzésért, a megfelelő empátiáért, önzetlenségért, jószívűségért, a másokban való bizalomért, a megbocsátás képességéért. Segít, hogy együtt tudjunk érezni másokkal és hogy ki is tudjuk mutatni az érzéseinket. A torokcsakra a kommunikáció minden formájáért, az önkifejezésért, az intellektusért és a helyes értékítéletért felelős. Ha harmonikusan működik, kreatívak, határozottak vagyunk és kevésbé akarunk másoknak megfelelni. A harmadikszem csakra a lélek csakrája, a tudás szeme. Ez a csakra felelős az intuícióért, illetve a bölcsességért és belátásért, az ítélőképességért, a nyugodt tisztánlátásért. Ha harmonikusan működik, akkor nem vagyunk túl földhözragadtak, viszont a földtől elrugaszkodottak sem. A koronacsakra felelős azért, hogy egységben érezzük magunkat az univerzummal, hogy szabadnak érezzük magunkat. Ez a csakra köt össze a spirituális énünkkel, bonyolult és gyors világunkban a harmóniát hozza el. Segít legyőzni a bizonytalanságot, a céltalanság és az értelmetlenség érzését.

A KÉT ALAPVETő GYÓGYÍTÓ MONDAT

Tudod ki Ő?  Hiressé vált  tudatkutató! -akinek írásai ma még inkább aktuálisak!   A Coué-módszer sok szuggesztiós mondatból áll, de a két alapmondat méltán lett világhírű. Nálunk is vezér mondattá vált az agykontrollosok körében  Domján László által. Az első mondat  megköveteli, hogy amíg élsz, addig használd, ne csak akkor amíg sikertelen, vagy beteg vagy. Minden reggel, közvetlenül ébredés után elsőként  és minden este utolsó mondatként, mielőtt elaludnál, el kell mondanod! "Minden nappal, minden szempontból egyre jobban és jobban vagyok." Kérlek ilyenkor  csukd be a szemed ,annak érdekében, hogy a külvilág  ne terelhesse el figyelmedet, . Készthetsz egy kis zsinórt  , amire 21 csomó van kötve ,hogy még a számolás se legyen akarati tényező. Abban segít,hogy ne kelljen az  ujjaidon számolnod, mert elterelné figyelmedet.  Tehát ezt a számláló-berendezésedet vedd az ujjaid közé, és mindegyik csomónál mond el ezt a mondatot. "Minden nappal, minden szempontból egyre jobban és jobban vagyok." E mondat  arany szavai a "minden szempontból", mert ezek mindent átfognak, a lelki, a testi, sőt a gazdasági vonatkozásainkat is. Ha a csomók végére értél tudod, hogy 21-szer elmondtad. A Coué-módszer alkalmazása sok sikert hozhat az életedbe, de az elért eredmény után azzal tudod  elrontani , ha nem végzed rendszeresen mert könnyen megbánhatod ezt a lazítást. Aki azonban egyszer már megtapasztalta e lazítás rossz következményeit, az bizonyára nem engedi olyan könnyen előtérbe a kényelmet. A módzser alkalmazása csodálatos fegyver az úgynevezett rossz dolgok ellen, olyan fegyver, amelynél jobban el sem lehet képzelni. De csak akkor ha  vállalod  ,hogy szokássá váljon életedben . Ezen a ponton keménynek kell lenned önmagaddal szemben, és nem mondhatod: "Ma fáradt vagyok,ma nem csinálom." Ahogy hozzá tartozik reggelhez ,hogy  felőltözöl és  este ,hogy levetkőzöl, éppen úgy kell mondanunk ezt a mondatot: "Minden nappal, minden szempontból, egyre jobban és jobban vagyok." Ha szabályszerűen bevezeted az életedbe akkor  győztél! Fontos ! -ezt a mondatot teljesen monoton hangon, nagyon,nagyon lassan mond,  mint a mantrát vagy a litániát . Körülbelül 8-10 percet vesz igénybe. Ennek az eljárásnak is csupán az a célja, hogy minden akarati erőfeszítést kikapcsoljon.  Továbbá az is fontos! -,hogy  gyermeki naivsággal mondd ,  nem szabad azon töprengened, hogy miként lettél beteg és vajon meggyógyulsz--e, vagy egy nehéz gazdasági helyzetben sikeres lesz-e? Azaz úgy mintha már gazdag,sikeres vagy egészséges lennél!  . Tehát a mondatot a legmélyebb bizalommal kell  mondanod ! Így az, amit kimondunk, valósággá válik, és valóban napról napra egyre jobban leszel. Így mozdíthatod hited teremtő erejét helyes irányba. Végül következik a legfontosabb!  -Hangosan kell mondanod, azaz legalább olyan hangosan, hogy meghalljad amit mondasz. Ha másként nem lehet, elég a suttogás is, de feltétlenül hallanod kell magadat.  Ennek oka teljesen világos. Mihelyt meghallod  a kimondott szavak automatikusan, azaz önműködően füleden keresztül tudattalattidba  hatolnak.  Couénak éppen ez a rendelkezése jelenti mesterművét. , hogy előírta ennek a mondatnak legalább olyan hangosan történő mondását, hogy te magad  kényelmesen megértsd. Probléma lehet ,hogy  elálmosodsz  a  mondat mondogatása során akkor csináld az  ágyon kívül ülve vagy állva. Látod, milyen alaposan gondolta át Coué ezt a látszólag egyszerű eljárást.  -rendszeresen , lassan, monotonon, szinte dúdolva , elég hangosan,szeretettel Szeresd ezt a módszert mert ha  érzelemet is viszel bele felgyorsíthatod a folyamatokat.   A Coué-módszernek  automatikusnak kell lenni-e ! Mihelyt reggel elmondtad ne töprengjünk állandóan azon ,hogy vajon bekövetkezett-e már a siker .Teljesen elegendő, ha az említett mondatot reggel és este a közölt módon elmondjuk.   Meg kell tanulnod a következő módon gondolkodni:  " Mint szellemi természetű lények nagyobban és hatalmasabbak vagyunk a szenvedésnél." Csak így lehetséges úrrá lenni felette. Sajnos elég gyakran kényszerítenek minket váratlanul fellépő testi fájdalmak vagy lelki depressziók arra, hogy betegségünkre gondoljunk. Nem szabad!!! Az ilyen esetek számára készítette Coué a 2.alapmondatot: "Elmúlik." Ez az "Elmúlik" E második mondat alkalmazása teljesen különbözik az első mondatétól,  csak akkor kell alkalmazni, ha az ember hirtelen ,gyors segítséget szeretne. Ha tehát testi vagy lelki fájdalmaid vannak, valamilyen szív- vagy szédülési roham és hasonló fenyeget, akkor kell ezt a mondatot ismételgetni. Ezt nem monoton hangon és lassan mondjuk, hanem ellenkezőleg, száguldó gyorsan, olyan gyorsan, hogy zümmögő hang keletkezzen, olyan, mint egy repülő méh zümmögése,. Olyan gyorsan kell mondani, hogy az egyes szavakat ne lehessen érteni. Rövid gyakorlás után annyira meg lehet tanulni, hogy a legőrjítőbb fájdalmat is egy percen belül meg lehet szüntetni segítségével. Ha a fájdalom visszatér, hasonló módon alkalmazzuk a mondatot. Ha szükséges, tegyük ezt százszor vagy kétszázszor is naponta. A kitartás célhoz vezet! Sok embert láttam például megszabadulni isiászától, csupán e mondat alkalmazása által: "Elmúlik". E száguldó gyorsaságú beszéddel elérjük tudattalanunk betöltését azzal a gondolattal, hogy e testi fájdalom vagy az a lelki szenvedés elmúlik, és minden, ami bennünket betölt, megvalósul. Csukd be szemedet, és simítsd testi fájdalom esetén kezedet a fájó testrészt, vagy lelki depressziónál a homlokodat, . Mihelyt azonban nem beszélsz elég gyorsan, azaz mihelyt rések támadnak a beszédben, azonnal ellenséges gondolatok támadnak.. A bennünk levő "kételkedő"  ilyen kis szüneteket azonnal kihasználja, hogy ezt gondolja: „Ez egyáltalán nem igaz, a fájdalom , nem fog elmúlni, ez mégis fájni fog nekem" stb. Ha azonban olyan gyorsan beszélsz,eélyt sem adsz neki , tehát hittel, hogy a fájdalom vagy a depresszió elmúlik, mielőtt a belső ellenfél, a kételkedő egyáltalán szóhoz jutna. - Ahogy az anya a gyermekével bánik, olyan szeretettel kell viselkedj és beszélj önmagadhoz is. - Minden körülmények között kerülni kell a betegségekről és a sikertelenségről folytatott beszélgetést. Világos, hogy az ember, aki állandóan negatív tényekről és történésekről beszél, szükségszerűen ezekkel a dolgokkal töltődik fel. -Ne felejtsd hát el: Ha egészséges akarsz lenni, ne töprengj állandóan betegségségén! Látható, hogy a Coué-módszer igen egyszerű.  A tudás mellett egyetlen feltétele a kitartás, kitartás és még egyszer kitartás. Amennyiben van kitartásod, és a módszert minden reggel és este szabályszerűen alkalmazzod, biztos a siker ,és valóban minden szempontból egyre jobban és jobban leszel. IDÉZET: Emile Coué: Elméd gyógító hatalma CIMŰ KÖNYVÉBŐL

HOGYAN KELL JÓL ÉLNI?

..Hogy mi a "rossz"? A teremtés hiánya. Bármit megváltoztathatsz, bármit jóra fordíthatsz, bármit elkezdhetsz, bármit megvalósíthatsz. Csak teremtened kell!   Hogy mi a  háború ? A  háború a béke hiánya. Nem a háború megszüntetésével kellene foglalkozni, hanem a béke megteremtésével! Hogy mi a félelem? A  félelem a hit hiánya. Nem a félelem megszüntetésével kellene foglalkozni, hanem a hited megtalálásával. Hogy mi a szenvedés?A szenvedés a boldogság hiánya. Nem a szenvedést kell csökkenteni, hanem a boldogságot felismerni. Hogy mi a  betegség ? A betegség is csak az egészség hiánya. Nem a betegséggel kellene foglalkozni, hanem az egészséggel... Ne a negatív dolgok megszüntetésével foglalkozzatok, hanem a pozitív dolgok felismerésével. Ne a rosszat pusztítsátok, hanem a jót teremtsétek! Csak teremts, teremts, teremts...  És akkor szép lassan minden rossz eltűnik az életedből. És akkor szép lassan megváltozhat a VILÁG!! (Próféta)

MERJ ÁLMODNI

 Ha elég erős és fegyelmezett vagy, akkor nem a félelmeid, hanem az álmaid, a legmélyebb vágyaid válnak valósággá.  KEZDJ EL ARRÓL BESZÉLNI, AMIT MEG AKARSZ KAPNI AZ ÉLETEDTŐL. SOHA TÖBBÉ NE BESZÉLJ ARRÓL, AMIT NEM AKARSZ! Mesélj az álmaidról másoknak és mesélj róla magadnak is minél többet. Ha van valami, amit igazán el akarsz érni, akkor mondd el minél többször, hogy mire készülsz. Persze ne csak beszélj róla, hanem cselekedj is. A tudatalattid igencsak furcsa képződmény, mert amiről elegendően sokat beszélsz előbb utóbb valóságként fog beépülni a tudatalattidba és automatikusan elkezdesz dolgozni a megvalósításán.

A LEGIDőSEBB EMBER TITKA

Meet Li Ching Yuen több mint 200 éves volt  amikor megkérdezték mi a hosszú élet titka, mire ő azt monda: Legyen csendes a szíved, ülj mint egy teknős, sétálj fürgén mint egy galamb és aludj mint egy kutya. Szerinte , hogy ilyen  hosszú életet élt meg  a légzéstechnikájának és a belső nyugalmának köszönheti. Természetesen az egészséges étkezés is hozzájárult a hosszú életéhez, de azt mondják a belső nyugalma volt az igazi titok. Ez az életkor számunkra felfoghatatlan !? A nyugati világban jelenleg 70-80 év az átlagos élettartam. Ha valaki 100 éves kor felett még él, az már kiemelkedőnek számít. Éppen ezért ha azt halljuk, hogy valaki több mint 200 évet élt, akkor az nem igaz . Pedig igaz! DE teljesen másképpen kellene élni hozzá.... Ezek a rendkívül hosszú élettartamú emberek teljesen máshogy töltik a napjaikat, mint MI.. Nem dolgoznak 8-től – 17-ig, Nem kell az adósságokkal foglalkozniuk, Nem a szennyezett városi levegőt lélegzik be  Nem esznek finomított cukrokat, lisztet  Zsíros húsokat, vagy genetikailag módosított élelmiszereket sem fogyasztanak. Nem dohányoznak és nem isznak alkoholt  Antibiotikumokat nem ismerik AMIT VISZONT eltanulhatnánk tőlük: Gógynövényeket és fűszereket minden nap fogyasztanak A szabadidejüket a természetben töltik, a jó levegőn, ahol légzésgyakorlatokat végeznek és meditálnak  Kipihenik magukat, eleget alszanak Minden nap úgy élnek, mint ha nyaralnának!