NAPOZZ EGÉSZSÉGESEN

!!!!Megfelelő az a fényvédő, amely a napsugárzás mindkét fajtája (UV-A és UV-B) ellen megvéd. Te vajon helyesen választottál eddig? A fényvédőket két nagy csoportra oszthatjuk: Fizikai fényvédők: Visszaverik a sugarakat a bőrödről. Nem szívódnak be a bőrbe, hanem a felszínéről fejtik ki hatásukat. Hátrányuk, hogy fehér réteget hagyhatnak a bőrödön (mivel nem szívódnak fel). Könnyen lekopnak a bőrről, ezért egy-egy strandolás alkalmával gyakrabban kell használnod őket. Mindkét UV-típus ellen védenek Téged. Leggyakoribb fizikai fényvédők: cink-oxid és titánium-dioxid. Kémiai fényvédők: Általában beszívódnak a bőrödbe, innen a véráramba is. Elnyelik az UV sugarakat. Egy részük az UV sugarak hatására lebomlik (ez azért elég riasztó, hiszen pont azért kennéd magadra, hogy az UV sugarak ellen védjen). Nagyon gyakran kell bekenned a bőröd, mert a hatásuk rövid. Napozás előtt legalább fél órával ajánlott a bőrödre kenni. A fényvédő krémekben lévő kémiai filterek könnyebben válthatnak ki allergiás tüneteket a bőrödön. Leggyakoribb kémiai fényszűrők: az UV-A sugarak ellen benzofenonokat, dibenzoilmetanokat alkalmaznak, az UV-B sugarak ellen pedig benzimidazolt, para-amino-benzoésavat és fahéjsavésztert használnak. Tudtad? Elterjedt az a tévhit, hogy minél magasabb a fényvédő faktor, annál tovább tartózkodhatsz a napon. Helyesebb, ha alacsonyabb fényvédő faktroros krémet választasz, de az a bőrtípusodnak megfelelő. Annyit tartózkodj a napon, amennyi a bőröd tűrőképessége. Egyértelmű, hogy egy fehér bőrű, szőke hajú ember bőre sokkal kevesebb időt bír a napon, mint az ugyanazzal a faktorszámú krémmel bekent kreol bőrű, barna hajú ember bőre. Ha gátat tudsz szabni magadnak, és ésszerű határok között maradsz a napozást illetően, akkor a 15-20 faktoros napkrém elegendő védelmet nyújt. A magasabb faktorszámú készítmények bőrre gyakorolt vegyi terhelése lényegesen nagyobb, mint alacsonyabb faktorszámnál, és az áruk jóval magasabb. Segíts rá a napkrém hatásaira a táplálkozással is! Igyál sok-sok tiszta vizet, hogy belülről is kellően hidratált legyél. Fogyassz bogyós gyümölcsöket, antioxidánsokban gazdag ételeket. Ezek segítenek a káros UV sugarak elleni küzdelemben. A 10 legfontosabb napozás utáni tipp Zuhanyozz le, de ne túl hideg és ne túl meleg vízzel, hogy az esetleges bőrsérülések nehogy még jobban fájjanak. Használd a Manna Extra szűz olívaolaj szappant. Az olívaolaj nem tartalmaz fényvédőt, de arra az egyik legjobb szer, hogy a fájó, leégett bőrt ápold vele. Ha leégtél, akkor kend be a még nedves bőrödet Manna Prémium shea vajjal, hogy megelőzd bőröd hegesedését. Így kevésbé fáj majd a napon leégett bőr. Ne használj törölközőt, vagy ha mégis kell, akkor ne dörzsöld a bőröd, hanem csak itasd fel róla a nedvességet egy puha textíliával. Vigyáznod kell ajkaid puha bőrére is. Kend be Manna ajakbalzsammal! Mivel az UV-sugárzás megviseli a hajadat is, mosd meg a hajad napozás után, de ne használj hajszárítót, hanem hagyd megszáradni magától. Az arcodra is fordíts nagy figyelmet! Mivel ez a tested egyik legérzékenyebb területe, fontos, hogy megfelelő terméket válassz. A Manna Organikus ghánai shea vaj levendula és teafa illattal nyugtatja és fertőtleníti a kellemetlen hatásoknak kitett bőrt. Próbáld ki! Igyál még több vizet, hogy belülről is biztosítsd a bőröd megfelelő hidratáltságát! Ha kismama vagy, akkor fokozottan kell vigyáznod akkor is, ha nem mész a napra. A pocakodra használj Manna kakaóvajat, ez jó hatású a terhességi csíkok megelőzésében is. Az arc- vagy testradírozást halaszd inkább későbbre. Ha ismét napra mész, ne felejtsd el bekenni magad strandkrémmel! *** Ajándék recept *** Bőrnyugtató levendulás napozás utáni spray Mire lesz szükséged? Egy sprayfejes flakonra Tisztított vízre 5-8 csepp levendula illóolajra 2 evőkanál olívaolajra Hogyan csináld? A flakont töltsd fel tisztított vízzel kb. a 2/3-áig, cseppentsd bele az illóolajat, és add hozzá az olívaolajat. A keveréket minden használat előtt fel kell rázni. Mielőtt élesben használnád a natúr nyugtató spray-det, végezz bőrpróbát a csuklód belső oldalán